♥Svar till frågorna♥

Heej, Idag ska jag göra en video och sätta in den i bloggen, vad ska den handla det skriver ni på kommentarerna ..
Och så har frågestunden avslutat nuu .
Här ska jag svara :
1.Hur gör man en blogg?
Du går in på www.blogg.se och uppe på hörnet hittar du en grön ruta uppe i högra kanten, där står det : Skapa din egen blogg. Där trycker du och du fyller på,
Här får ni en bild till att skapa blogg:
Ser du den gröna rutan där uppe ?? Där trycker du sen registerar du diig gratis ;))
2.Vad förkortas M&N ?
Marwa & Nalin
3.Hur gör man header ?

Gå in i din stilmall.
Leta upp kodavsnittet som heter #header eller div#header (beror på vilken stilmall du har). Kolla om det är utsatt en bredd, dvs width. Om det inte finns, kolla då om det finns en width i kodavsnittet #wrapper. Bredden som anges, är nämligen bredden på din header som du ska göra.
Om du inte hittar ett värde för width på varken #header eller #wrapper, då får du testa dig fram lite, eller byta till en annan stilmall.

Gör nu din egen header i ett bildprogram. Spara den som en gif eller jpg.

Ladda upp den på din blogg, och spara adressen till bilden. Om du inte vet hur man gör det, så kolla här: [Ladda upp en bild på din blogg]

Gå in i din stilmall igen, och leta upp kodavsnittet #header eller div#header. Se om det finns en kodrad som heter background. Om den finns, så ska du ersätta den med nedanstående kod. Om den inte finns, så ska du klistra in nedanstående kod.
background: url(adressen till din bild) no-repeat center center;
Nu ska du ange hur hög din header är. Leta upp avsnittet #header igen och se om det finns en kodrad som heter height. På vissa stilmallar står det redan ett värde på height, ändra i så fall det till höjden på din egen header. Om det inte finns, så lägg till nedanstående kodrad i din #header:

height: XXpx;
Ersätt XX med höjden på din headerbild.

Förhandsgranska nu och se hur det hela ser ut.

Ev måste du ändra lite i padding med, om du får en ram runt din header.
Kopierade av Desginadinblogg.se , Endaste förklarning jag förstog ..
3.Hur gammla är ni?
Jag är 11år och Nalin är 8år tror jag ;P Men vi är jätte bra vänner ..
4.Är ni bästisar?
Neej, men bra vänner iallafall ;)
5.Vem har gjort allt i bloggen?
Jag och Nalin har gjort allt ;)
6.Gillar ni Hello kitty?
Jag tror inte Nalin gör kanske ?? Men jag gör inte iallafall jag tycker bara hon har söta bilder ,,
7.Varför sätter ni inte bilder på er ??
Skall vi ?
8.Vem har valt färgen till bloggen?
Vi två ;)
9.Har ni firat Nyår?
Jupp, det har vi gjort .
10.Vad gillar ni mer Punk eller Hiphop?
Hiphop snyggare än Punk ;)

11.Vilken är bäst Grönt eller Skönt?
Skönt

12.Varför gör ni inte Hiss eller diss?
Om vi hinner ..

13.Vart gör ni allt?
Förstår inte vad du menar ?? Vilken allt, isåfall om du menar header och sånt så gör vi det på olika sätt,
Photoshop och paint och gimp och andra sorts Jaa ....

14.Om jag fixar blogg kan ni göra som erat blogg?
Visst, läs mer på www.gratisdesigner.webblogg.se

15.Varför skriver Nalin oftast?
Hon skriver så fort hon hinner .

16.Har ni nogon msn ?
Jaapp en privat och en som heter [email protected]

17.kan jag få den då ?
aaa ,  [email protected]

18.Gör ni allt på Paint eller ph ??
Både, mest Ph

19.Hur gör man som eran blogg?
Hm, göra som våran ?? Jag tror jag vet ,
menar du med att göra header? Det gör du en egen på Photoshop har du ingen photoshop så kan du använda denna programmet du har [alla har paint] .. Sen förstår jag inte vad du menar mer .....
20.Hej vad snäll du är som är på min sida. Kan du vara snälla och ficksa en hedder till mig ??
TackTack, vi kan fixa åt dig ofc. kolla in vår blogg och läs mer gratisdesigner.webblogg.se
Det var alla frågor jag hittade, 20st det var ju ändå bra. Det mesta frågade ni om header och sånt.
Läs mer här !!

Här får ni dagens bild:
Ashley Tisdale <3
Fina bilder på henne ;)

Dagens blogg :
Tryck här:

Hekungarna <3

Det var allt jag hade att säga

Mvh Marwa


2010-01-02 @ 13:50:41 Allmänt Permalink


Glitterkommentarer
Postat av: Kondra

Heeejsan, gör en video på Nyårafton, snälla ;))

2010-01-02 @ 13:54:28
Postat av: jjessica

Hejsan :) Gör en video på er :)

2010-01-02 @ 14:14:06
URL: http://priyan.blogg.se/
Postat av: Kity

Nyårsafton video med fyrverkerier ;))

2010-01-02 @ 17:50:00
URL: http://helloimkitty.blogg.se/
Postat av: Kity

Hahahhaha ;) Gillar ert blogg ;))

2010-01-02 @ 17:53:08
URL: http://helloimkitty.blogg.se/
Postat av: Boris

vad tycker du om min top 20 bästa låtar från 2009 på min blogg :)?

lämmna gärna en kommentar :)(L)

2010-01-02 @ 18:04:08
URL: http://boriiisjeliiic.blogg.se/
Postat av: Z

Här kan du rösta om vilket...på min blogg.

2010-01-02 @ 20:49:17
URL: http://mileyhannah.blogg.se/

Skriv till oss här:

Ditt söta namn♥:
Kom ihåg mig?

Tycks om vår blogg?

Din fina blogg:

Det du ville säga:

Trackback
RSS 2.0